2014. március 15-én lépett hatályba a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, azaz a Ptk, ami egy új fejezettel egészül ki, melynek címe: Az elektronikus úton történő szerződéskötés különös szabályai.
A fejezet rendelkezéseket tartalmaz arra vonatkozóan, hogy elektronikus úton történő szerződéskötés esetén milyen tájékoztatási kötelezettsége van annak a félnek, aki biztosítja a lehetőséget az elektronikus szerződéskötésre
 

A szerződéskötést megelőző tájékoztatás

Regisztráció és "regisztráció nélküli" vásárlás

A vásárló személyes adatainak regisztrációja után megkapja az adatkezelési nyilatkozatot, melyet levél mellékletként pdf formában küldünk ki.

Az előzetes regisztráció során rögzítésre kerülnek az adatkezelési nyilatkozatban meghatározott a vásárló azonosítására felhasználható személyes adatok. Regisztrálni csak a kötelezően kitöltött adatokkal lehetséges.

Az általános rendelési szerződési feltételeket közvetlenül a Tóthcom Bt.-nek, mint eladónak leadott megrendelésnél kell elfogadni.

Regisztrált vásárló vásárlói fiókot kap, melybe jelszavával és levél címével léphet be. A regisztrációs fiók bármikor megszüntethető a vásárlói fiók végleges törlésével.

"Regisztráció nélküli" vásárló jelszó megadás nélkül regisztrál és vásárlói fiókot és hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat nem használhat.

Telefonon történő vásárlást jelenleg nem tudunk biztosítani.

 

Regisztráció menete

1. Beléptető oldalra lépés, ahol előzetes regisztrációra vagy alternatív belépésekre van lehetőség

2. Regisztrációs oldalon személyes adatokat tartalmazó űrlapot kell kitölteni

3. Sikeres regisztráció esetén, ha vásárlási folyamatban történik a beléptetés, akkor a szállítási oldalra kerül a vásárló, ha csak vásárlás nélkül regisztrál, akkor a sikeres regisztrációs üdvözlő oldalra kerül

4. Sikeres regisztrációról a felhasználót háttérben kiküldött levélben értesíti a rendszer

 

Rendelés menete

Rendelés csak előzetes azonosítás útján adható le webáruházunkban, melybe beleértendő a regisztráció és "regisztráció nélküli" vásárlás is.

Az aktuális ÁSZF mellékletei, az elállási és garanciális feltételek, az előzetes tájékoztatók, az adatkezelési nyilatkozat.

Rendelési szerződés aktuális állapota szabadon olvasható az minden vásárláskor a megrendeléshez kötötten a rendelési visszaigazoló levélhez is rögzítésre kerül.

A webáruház 6 db szabadon megadható címet biztosít minden fiókkal rendelkező vásárló számára, melyek közül egy kitüntetett a megrendelés alapértelmezett szállítási címe. A címek szabadon változtathatóak, de mindig az aktuális rendelésben rögzítettek. A címek megadásánál lehetőség van adószám és cégnév rögzítésére is.

A vásárló részéről történő utólagos szerződés módosításra, jellemezően cím módosításra az eladó még a rendelés végleges lezárása előtt csak tartós adathordozón (jellemzően levélben) való visszaigazolás útján biztosít lehetőséget.

 

Felhasználó alkalmanként vagy rendszeresen vásárolhat a tárcsa.hu webáruházban, melynek az alábbi jellemző lépései vannak:

1. A termékek kiválasztása és kosárba helyezése

2. A vásárlói kosár oldal megtekintése, mennyiségi módosítások. Szállítási módok és idő tájékoztatók is megtekinthetők

3/A. Beléptetés, ha még nincs belépve, ahol személyes adatokat kell megadni lásd regisztráció

3/B. Szállítási mód kiválasztása oldalra lépés, ahol szállítási költség is látható szolgáltatóként. A mód kiválasztása illetve alternatív szállítási cím adható meg

4. A számlázási címadatok megadása, a fizetési mód kiválasztása oldalon történik. Előfordulhat, hogy fizetési módhoz kötött adatkezelési nyilatkozatot is el kell fogadni

5. Rendelés véglegesítése oldalon összesítő áttekintést kap a vásárló, ahol megrendeléshez el kell fogadnia a vásárlási feltételeket

6. Rendelési állapot visszaigazolások a megadott levélcímre érkeznek

7. Kiszállítási tájékoztatók a megadott levél és telefonszámra érkeznek

8. Rendelés átvétele, kiszállítás

9. Utólagos ügyintézések

 

A rendelések és azok feldolgozási állapotváltozásai a vásárló személyes fiókjának oldalain bejelentkezés után szabadon hozzáférhetők. Nem regisztrált vásárló csak elektronikus levélben és SMS-ben kap tájékoztatást.

Harmadik félnek (szállítók, fizetési szolgáltatók) a szállításhoz vagy szolgáltatáshoz szükséges személyes adatok közvetített módon kerülnek átadásra.

 

Számlák elérése

A vásárlásról a rendelés feldolgozásának megkezdésével elektronikusan elérhető számlát bocsátunk ki, amit levél csatolmányként vagy weboldalunkra mutató linkről a vásárló letölthet. Papir alapú számlát automatikusan a partnerbolti átvételhez biztosítunk. Számla utólagosan az ügyfélszolgálattól is kérhető.

 

Vevőt terhelő kötelezettségek

Rendelés leadásával a vevő elfogadja a fizetési és átvételi kötelezettséget. Amennyiben nem veszi át a rendelést úgy a kiszállítási és visszaszállítási költség is a vevőt terheli, amit az eladó jogosult behajtani.

A vevő sérülésre hivatkozva megtagadhatja az átvételt, amit a futárnak kell jeleznie, aki jegyzőkönyvet vesz fel.

Termék átvétel után 14 napos visszaküldési határidőn belül a vevő saját költségére visszaküldheti rendelését és a teljes vételár visszajár, amennyiben a termék nem károsodott. Károsodás esetén, mely a vevőnek felróhatóan keletkezett értékcsökkenést számolhat el az eladó, amelyet a vételárból von le.

 

Eladót terhelő szavatosság, termék garancia

Hibás termék teljesítés esetén a hibás terméket visszakérjük, az csak annak hibás részeinek eggyüttes visszaszolgáltatásával tudjuk elbírálni. Elveszett vagy eltűnt termék esetén csak a szállítói felelősség bevonásával lehetséges a kártérítés. Olyan termék után, amely nem szolgáltatható vissza, független szerv igazolása mellett lehet kártérítési igényt támasztani.

lásd még garanciális feltételek

 

Szállítási feltételek

Részletes szabályait lásd a szállítási feltételek oldalon.


Frissítve: 2023.01.27